Skoči na glavno vsebino

Erasmus + 2018-2020

BEErasmus

1. OPIS IN CILJI PROJEKTA:-Osnovna šola Ivana Cankarja Ljutomer je v tem šolskem letu 2017|/2018 vključena v triletni mednarodni projekt Erasmus+. Projekt ima delovni naslov BEE-rasmus, kjer bodo učenci in učitelji partnerskih držav (Slovenija, Nemčija, Avstrija, Hrvaška) skupaj spoznavali čebelice in s pomočjo njih kot kulturnih nosilcev v posameznih državah spoznavali tudi drug drugega, različne kulture, načine življenja in tako izgubljali strah pred neznanim in drugačnim. Delovni jezik projekta je nemščina, tako s projektom želimo motivirati učence za učenje nemščine in jim jo še bolj približati.V projekt bodo tako aktivno vključeni učenci šole, ki se učijo nemščino, Pri nekaterin šolskih aktivnostih bodo k sodelovanju povabljeni tudi vsi ostali učenci. Projekt vključuje tudi enotedenske mednarodne izmenjave v vseh navedenih državah, namenjen pa je učencem I. in II. triletja.

Po izteku projekta se bomo potrudili nadaljevati s mednarodnimi projekti v nemščini. Naš dolgoročni cilj projekta je, da omogočimo vsem učencem nemščine vsaj enkrat v svojem osnovnošolskem šolanju za dlje časa obiskati tujo državo, kjer bodo lahko preizkusili naučeno in izgubili strah pred uporabo nemščine. Opažamo, da učenci vedo nemščino, vendar se je ne upajo uporabljati, ker  to v vsakdanjem življenju skorajda ni več mogoče. Tako jim bomo omogočili vpogled v njihovo znanje in jim dali priložnost da pridobijo potrebno samozavest pri uporabi nemščine.

2. PARTNERSKE DRŽAVE IN ŠOLE

• Nemčija: Grundschule Klosterfelde, Berlin
    (spletna stran šole: https://www.grundschule-klosterfelde.de

• Avstrija : Volksschule Seiersberg, Graz
    (spletna stran šole: http://vs.seiersberg.at )

• Hrvaška: Osnovna škola Antuna i Ivana Kukuljevića, Varaždinske Toplice
    (spletna stran šole: http://www.os-aiikukuljevica-varazdinske-toplice.skole.hr )

3. SKUPNE SPLETNE STRANI PARTNERSKIH ŠOL:

4. AKTIVNOSTI V SKLOPU PROJEKTA

• Čebelja učna pot: Zadnje dejanje našega projekta se bo končalo konec oktobra 2020. Našo čebeljo učno pot, ki smo jo  uredili ob našem šolskem čebelnjaku, smo vključili v turistični produkt občine Ljutomer. Postavili bomo opazovalni panj, kjer bodo turisti lahko občudovali čebelji panj od znotraj skozi steklo, označili medovite rastline in pripravili klop z vprašanji o življenju čebelic. Na sprednji strani dvorišča smo v motorično pot, ki bo dostopna tudi za turiste, vključili tudi čebelico!
  • opazovalni panj

motorična pot s čebelico

• Zaključno srečanje, marec 2020, Hrvaška: Zaradi pandemije smo morali odpovedati zaključno srečanje meseca marca 2020 v Varaždinskih Topicah na Hrvaškem. Na zaključnem srečanju bi partnerske šole med seboj tekmovale v znanju o čebelicah. Ker srečanje ni bilo mogoče, smo kviz o čebelicah izpeljali interno na vseh partnerskih šolah.

KLIK: Bienenquiz

Ker na Hrvaško nismo mogli potovati, so nam prijatelji iz Hrvaške v tolažbo poslali čebelji let nad Varaždinskimi Toplicami in njihovo šolo.

Hvala prijatelji. Še se bomo srečali!

• Spletno “srečanje” učencev partnerskih držav: Za učence smo med pandemijo pripravili likovni natečaj Wiesentiere, kjer so učenci narisali, izdelali,…. živali na travniku in jih dodali v galerijo Padlet:

KLIK za ogled galerije

• Delovno srečanje učiteljev v Avstriji:

Od 21.10. 2019 – 25.10.2019 smo se učitelji iz partnerskih držav srečali na delovni izmenjavi v Gradcu (Avstrija). Poročali smo o naših aktivnostih v sklopu projekta, predstavili našo državo, kraj in šolo ter spoznali šolo in šolski sistem v Avstriji. Konkretno smo načrtovali tudi zadnje srečanje z učenci, ki bo meseca aprila na Hrvaškem, kjer bodo učenci tekmovali v znanju, ki so ga pridobili skozi t

ri leta trajanja projekta.

• Ime lika čebelice, ki nas bo vodila bo čebelji učni poti skozi Ljutomer

Skupaj z občino Ljutomer v sklopu projekta pripravljamo turistično in čebeljo učno pot skozi Ljutomer.

Učenci šole so iskali ime za lik čebelice, ki nas bo skozi različne točke vodila skozi interaktivno čebeljo učno pot skozi mesto Ljutomer.

Ime čebelice, ki smo jo izbrali s skupnimi močmi:

ČEBELA ŠPELA

Šolski natečaj v sklopu projekta Erasmus+

Poimenuj čebelico!

Nad mestom Ljutomer, na šolskem hribu, v bližini šolskega vrta, stoji čebelnjak. V njem prebiva pridna in prijazna čebelica. V bližnji okolici nabira med in pomaga vsakomur, ki potrebuje pomoč. Ker živi zraven šole, tudi veliko zna, saj velikokrat leti mimo šolskih učilnic in prisluhne učiteljicam v razredu. Včasih na okenskih policah sedi celotno dopoldne. Svoj kraj pozna do milimetra natančno in točno ve kateri kotiček, vrt ali balkon v Ljutomeru ima najslajše rožice s sladkim nektarjem. Čebelica je znana tudi po njeni hudomušnosti, saj velikokrat kaj ušpiči. Njena sestrična, krajnska sivka pravi, da sta si po izgledu in barvi zelo podobni, S tem se strinja tudi naša hudomušna čebelica, ki pravi, da bi lahko bile dvojčici.

Čebelica iz našega šolskega čebelnjaka pa je nedavno nazaj izgubila svoje ime. Nikakor se ne more spomniti svojega imena, zato upa, da ji boš ime pomagal najti ti.

Glede na lastnosti in izgled jo poimenuj. Najbolj izvirna, zabavna, hudomušna imena bo čebelica nagradila, saj bo nazaj dobila svoje ime. Čebelico lahko tudi narišeš.

Listke za sodelovanje najdeš pod oglasno tablo Erasmus+ projekta v spodnjem hodniku šole. Tam se bo nahajala tudi skrinjica, v katero odložiš svoj predlog

do ponedeljka 14.10.2019.

Nagrajenci bodo objavljeni v petek, 18.10.2019, na oglasni deski Erasmus+ in spletni strani šole, pod zavihkom Erasmus+.

• Nagradna igra BEErasmus: Nagradna igra je namenjena vsem učencem šole s ciljem preveriti znanje učencev o projektu in o temi projekta – čebelicah. Trajala bo od 17.6. 2019 pa do četrtka tega tedna (20.6.2019). Na koncu nagradne igre bomo izžrebali 5 učencev, ki bo prejelo mesečno karto za kopališče v Ljutomeru, ki jih podarja Občina Ljutomer. Neizpolnjene listke za nagradno igro lahko dobite danes, 17.6.2019, po 12.00 pri oglasni deski projekta BEErasmus v spodnjem hodniku šole. Izpolnjene listke pa lahko oddate v skrinjo pri oglasni deski projekta BEErasmus do četrtka 20.6.2019 do 12.00. Žreb bomo opravili v zbornici šole pod budnim očesom učiteljev in ravnatelja šole. Rezultati bodo razglašeni v četrtek, 20.6.2019 po 13.00 na oglasni deski projekta in na spletni strani šole, pod zavihkom Erasmus+.

Nagradni listek : KVIZ

Rezultati žrebanja:

1. Neža Pušenjak, 3.b
  2. Minka Horvat, 3.b
  3. Tia Kovačič, 4.b
  4. Neja Roškar, 4.b
  5. Nika Križanič, 7.b

ISKRENE ČESTITKE NAGRAJENKAM!

HVALA OBČINI LJUTOMER IN ga. županji Olgi Karba za ZA SODELOVANJE!

• Obisk pri županji Občine Ljutomer mag. Olgi Karba: Učenke, ki so sodelovale na mednarodni izmenjavi v Berlinu meseca maja, so obiskale županjo občine Ljutomer, ter ji izročile darilo v zahvalo za podporo pri projektu. Ob sporščenem klepetu so se pogovarjali o Berlinu in interaktivni čebelji učni poti, ki jo bomo s podporo občine skušali postaviti naslednje šolsko leto.

• Intervju na Radiu Maxi: učenke Ema, Sara in Zala z učiteljico Valerijo Osterc so na Radiu Maxi poročale o dogodivščinah na mednarodni izmenjavi v Berlinu. Pogovor so opravile kot prave strokovnjakinje. Prisluhnite:

• Obisk učencev 1. razreda, ki se učijo nemščino v mestu Gradec, Avstrija:

Z učenci 1.razreda, ki se učijo nemščine, smo obiskali prijatelje v Avstriji. Pokazali so nam šolo, skupaj smo se igrali na igrišču šole in se preizkusili v znanju nemščine na delavnicah, ki so nam jih pripravili avstrijski učitelji. Izdelali smo si seveda čebelico in se igrali didaktične igre.

• Dan odprtih vrat Čebelarskega društva Ljutomer: v sklopu projekta smo sodelovali na dnevu odprtih vrat z ustvarjalnimi delavnicami. Z otroci ki so bili prisotni, pa smo neporaščene dele okolice šole “zbombardirali” s semenskimi bombicami medovitih rastlin. Sedaj vneto opazujemo, kdaj bodo na plano pokukale prve medovite rastline. Čebelice bodo vesele!!!

• 3. mednarodno srečanje učencev in učiteljev, Klosterfelde-Nemčija, 11.5.2019 – 18.5.2019:

Od 11. 5. 2019 do 18. 5. 2019 je osem učenk z učiteljicama Valerijo Osterc in Natalijo Šparakl v okviru projekta Erasmus raziskovalo Berlin ter njegovo okolico. Skupaj z našimi učenkami so bili raziskovalci še učenci iz Hrvaške, Avstrije ter seveda Nemčije.

Naše potovanje se je pričelo v soboto, 11. 5. 2019, ob 7.00, ko smo se poslovili od domačih ter se odpeljali proti letališču Graz.

Iz Graza smo po enournem letu prispeli v Berlin, kjer so nas pričakali prijatelji iz Nemčije. Po nastanitvi v sobah in sproščeni večerji ob picah smo utrujeni zaspali.

Naslednji dan smo obiskali živalski in družinski vrt v kraju Eberswalde. Ta dan so se našim učencem pridružili tudi nemški učenci. Ob medsebojnem spoznavanju smo dan zaključili s polno smeha, nasmejanih obrazov in utrujenih nog.

V ponedeljek smo raziskovali svet insektov ter pripravljali delovni material za BEEbox. Popoldne pa smo preživeli v kopališkem parku v kraju Oranienburg. Dan smo zaključili ob skupnem grilu v naravi.

V torek nas je sprejela županja, dr. Jana Radant. Nato smo si ogledali še šolo v Klosterfelde, popoldne pa preživeli športno, saj smo učitelji izzvali učence na odbojkarsko tekmo.

V sredo smo po delavnicah o čebelah spoznavali Berlin. Ugotavljamo, da je res ogromen in zanimiv, zato smo se odločili, da ga obiščemo v četrtek še enkrat.

Tako smo se spet po delavnicah odpravili v Berlin, kjer smo jedli dobrote Berlina ter obiskali Legoland. Za zaključek dneva pa so se učenci udeležili diska v počitniški vasi.

V petek smo se ponovno učili, po kosilu pa je napočil trenutek za prvo slovo. Rekli smo nasvidenje nemškim učencem, ki so se vrnili domov k staršem. Ostali smo obiskali še kraj Niederfinow, kjer se nahaja »Schiffshebewerk« oz. dvižna naprava za ladje. Zvečer so nas naši gostitelji počastili z grilom in darili. Zelo hitro smo se odpravili v sobe, saj smo morali pripraviti kovčke za odhod.

Naš zadnji dan se je pričel zelo zgodaj, saj smo vstali ob 4.00. Letalo, ki nas je ob 8.30 odpeljalo domov v Slovenijo, nas je vse srečne in nasmejane vrnilo v objem naših najdražjih.

Zapisali:Natalija Šparakl, Valerija Osterc

• Film o čebeljem življenju: učenci podružnične OŠ Cvetka Golarja Ljutomer so posneli kratek filmček o življenju čebelice. Z veseljem smo filmček prevedli v nemščino in ga podnaslovili, tako da si film lahko ogledajo tudi v tujini.

Jaz, čebela (klik)

• Predstavitev čebeljega slovarja in partnerske države Hrvaške na oglasni deski v hodniku šole
  • Delavnice in predstavitev srečanja v Nemčiji za starše in potujoče učence:

Izdelali smo semenske bombice!

• Delovno srečanje učiteljev partnerskih šol: Učitelji iz vseh partnerskih držav smo se srečali na delovnem sestanku v Ljutomeru. Predstavili smo jim šolo in naše dejavnosti in šolski sistem v Sloveniji. Prav tako smo jim razkazali okolico Ljutomera in širšo Slovenijo. Bili so navdušeni nad naravnimi lepotami Slovenije, gostoljubnostjo ljudi in aktivnostmi v šoli.  Poročali smo o dosedanjih aktivnostih v sklopu projekta in načrtovali srečanje učencev v mesecu maju v Nemčiji. Dogovorili smo se tudi o aktivnostih v prihajajočem, zadnjem letu projekta.

• Pisanje pisem o zimi v nemškem jeziku: učenci 3.razreda partnerskih šol so si izmenjali pisma o zimi v nemškem jeziku. Pisma smo predtsavili v mednarodnem e-Twinning kotičku na hodniku šole.
  • Projekt Mednarodna novoletno božična jelka je uspela!

Frohe Weihnachten und glückliches und gesundes neues Jahr 2019 wünschen Lehrer und Schüler!

• skupno ustvarjanje okraskov za mednarodno novoletno smreko v sklopu projekta Eko smreka

Mednarodni partnerji smo skupaj izdelovali okraske za praznično smrekico. Uporabljali smo razgradljive materiale in tako pomagali ohranjati naravo in seveda s tem obvarovali čebele p svetu!

Učenci naše šole so izdelali božične zvezde iz papirja čajnih vrečk!

Učenci in učitelji iz Nemčije so nam poslali velike bele zvezdice iz belega papirja!

Učenci in učitelji iz Hrvaške so nam poslali okraske izdelane iz lepenke!

• srečanje učiteljev in učencev partnerskih držav v mesto Gradec v Avstriji. Na srečanju je nastala skupna knjiga o čebelicah skozi otroške oči.

Program Beerasmus v Seiersbergu, mednarodno srečanje učencev in učiteljev Slovenije, Avstrije, Hrvaške in Nemčije, od 15. do 20. oktobra 2018.

Mednarodnega srečanja v Seiersbergu sva se udeležila dva učitelja – Irena Tibaut in Sandi Veronik in osem učencev tretjega razreda naše šole, OŠ Ivana Cankarja, Ljutomer. Vsako jutro smo se zbrali v tamkajšnji OŠ, kjer smo dopoldan imeli različne dejavnosti – delavnice. Izdelali smo si vizitke z imeni, bili smo pesniki in pisali pesmice o čebelicah, izdelali smo knjižice na temo razvoja čebelic, reševali kviz o poznavanju evropskih znamenitosti in še kaj. Po kosilu, ki smo ga imeli v šoli, smo se vsako popoldne odpravili na različne oglede bližnje in tudi daljne okolice Seiersberga. Prvo popoldne smo se z avtobusom in tramvajem odpeljali na ogled centra mesta Grac (Vožnja je bila za naše učence posebno doživetje.). Drugi dan smo si ogledali muzej na prostem v Stubingu, kjer smo videli, kako so živeli naši predniki. Tretje popoldne smo se ukvarjali s športom in sicer s »Stocksportom«. Ta šport je podoben curlingu, a s to razliko, da mi nismo bili na ledu, ampak v posebni dvorani. Vadili in tekmovali smo vsi, učenci in učitelji. Eno popoldne smo obiskali uredništvo revije Kleine Zeitung in radio Antenne in videli, koliko dela je potrebnega, da nastane dnevni časopis ali ena radijska oddaja. Obiskali smo še lokalnega čebelarja, kjer smo poskušali medene dobrote. Zadnji dan smo se po kosilu v MacDonaldsu, v Leibnizu, odpravili proti domu. Bil je pester, zanimiv in predvsem poučen teden. Za oboje – učence in učitelje.

DNEVNIK ene izmed udeleženk srečanjav Grazu:

• Čebelji ples v tednu otroka:
  • LITERARNO IN LIKOVNO USTVARJANJE O ČEBELICAH: učenci so ustvarjali zgodbice, pesmice in ilustracije o čebelicah. Najboljše izdelke smo nagradili. Avtorji najboljših so si prislužili udeležbo na mednarodnem srečanju v Avstriji ali Nemčiji. Dela bodo zbrana in objavljena v knjižici  Čebelje življenje.
  • projekt BEErasmus je nemški koordinator predstavil ga. Angeli Merkel, ki se je preko svojega svetovalca odzvala s pismom. Ga. Merkel si je ogledala Facebook stran projekta, kjer je predstavljeno tudi naše srečanje iz Ljutomera.

• gostovanje učencev OŠ s prilagojenim programom in učencev 1.razreda OŠIC Ljutomer (nemščina) na Volksschule Seiersberg (Avstrija), kjer so predstavili svojo avtorsko predstavo o življenju čebelic (življenski krog čebelic).
  • 1.mednarodno srečanje učencev in učiteljev: 14.5.2018 – 19.5.2018, mesto Ljutomer, Slovenija (Beeweb- načrtovanje in tematske delavnice za internetnos tran o čebelicah)                Program: zloženka

objava Vestnik

objava na lokalni internetni strani Prlekija on net

objava na facebook strani županje mesta Ljutomer

1.dan: Bienen (čebelice), predstavitev šole in tematske delavnice o čebelicah

VIDEO

2.dan : Leben der Biene (predstavitev podružnice OŠ Cvetka Golarja Ljutomer in tematske delavnice o čebelicah – življenje čebele, predstavitev mesta Ljutomer in obisk županje)

3.dan: Schule im Sinne der Nachhaltigkeit (predstavitev podružnice OŠ Cven s šolskim vom in dejavnostmi teer thematische delavnice o čebelicah, ogled čebelarskega muzeja Tigeli in obisk turistične kmetije Topolovec)

4.dan: Slowenische Tradition (obisk Razkriškega kota in kmečkega muzeja v Pristavi ter panoramska vožnja na Jeruzalem)

VIDEO

5.dan: Bienenlehrnpfad MB (obisk čebelje tržnice v MB v sklopu 1. mednarodnega dneva čebelic, obisk čebelje učne poti Betnava in ogled Pohorja z pohorsko vzpenjačo)

6.dan: BBEfestival (čebelji festival za širšo javnost in dobrodelni čebelji tek z zbiranjem sredstev za postavitev čebelje učne poti skozi mesto Ljutomer do šole, zasaditev 2.medonosnih rastlin kot začetek čebelje učne poti)

• ustvarjanje  likovnih izdelkov učencev naše šole na temo čebelice za mednarodno likovno razstavo v sklopu 1. otroškega čebeljega festivala 19.5.2018, v mestnem parku Ljutomer
  • DELOVNI SESTANEK UČITELJEV NA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER: na sestanku učiteljev Erasmus+ skupine smo začeli načrtovati projektni teden meseca maja. Okrepčali smo se z medom iz Berlina.  Zanimivost: V samem mestu Berlinu živi 3.000 čebeljih družin za katere skrbi 600 čebelarjev.
  • DELOVNO SREČANJE UČITELJEV V BERLINU: učitelji šole so se od 19.3. – 23.3. 2018 udeležili delovnega srečanja projekta v Nemčiji. Učitelji so spoznavali nemški šolski sistem, partnersko šolo in delovanje šole in mesto Berlin. Glavna tema srečanja je bilo načrtovanje projektnega tedna z učenci, ki bo meseca maja v Ljutomeru. Artikel z opisom srečanja je objavljen na lokalni internetni strani: KLIK

• SODELOVANJE UČENCEV V MEDNARODNEM LIKOVNEM NATEČAJU SNOVANJA URADNEGA PROJEKTNEGA LOGOTIPA: učenci prvega triletja so sodelovali v mednarodnem likovnem natečaju. Učenka Julija Vogrinec se je s svojim likovnim delom uvrstila med prvih pet. Zmaga je pripadla učencu iz Nemčije. Čestitke Juliji za uvrstitev.
  • BOŽIČNO NOVOLETNI POZDRAVI IZ AVSTRIJE: avstrijski učenci so nam poslali   božične in novoletne pozdrave, ki jih lahko preberete tudi na hodniku šole

• PREDSTAVITEV PROJEKTA NA LOKALNI INTERNETNI STRANI

Prlekija on net

• ČEBELJI BOŽIČNO PANO (začetek zbiranja prostovoljnih prispevkov za izdelavo interaktivne čebelje učne poti od mesta do šole)

HVALA VSEM , KI STE KAKORKOLI PRISPEVALI!!!!

• IZDELOVANJE IZDELKOV ZA BOŽIČNI BAZAR (zbiranje sredstev za postavitev čebelje učne poti): božično čebelje voščilnice, božično čebelji okraski za smreko, božično čebelje kreme iz naravnih sestavin, božično čebelji medenjaki,…
  • PISANJE VOŠČILNIC UČENCEM PARTNERSKIH DRŽAV
  • SREČANJE NA HRVAŠKEM:Dve učiteljici in šest učencev 7. razreda šole so se v okviru projekta že udeležili tudi delovne izmenjave na Hrvaškem, kjer so predstavili šolo, kraj in državo ter prisostvovali pri pouku v nemščini. Z učitelji iz partnerskih držav so pripravljali skupne aktivnosti v okviru projekta (knjiga o čebelah, internetna stran o čebelah, didaktična škatla o čebelah,….) ter spoznavali ljudi in kulturo gostujoče šole